Все, що я сьогодні напишу, звичайно є прописними істинами для людей, хто довго працює в дошкіллі. 3952343_thumbnail-1024x832Однак, пам’ятаючи свій перший рік на посаді вихователя-методиста, я вирішила в доступній формі викласти свої думки про педраду.

Основним органом для прийняття важливих рішень в дошкільному закладі є педрада. Це не новина – це факт! Коли я тільки-но почала працювати підготовка, проведення, а потім оформлення матеріалів були для мене складними та не до кінця зрозумілими (при наявності величезної кількості друкованого матеріалу). На сьогодні я більш-менш зрозуміла як продуктивно для свого закладу запланувати, провести та оформити педраду.

Починати треба з річного плану. Плануючи засідання, я ніколи не вказую, в якій формі буде проводитися педрада. Тим більше, що для мене саме педрада не є тим заходом, який може проводитися у форматі шоу (я дуже часто читаю про такі в Інтернеті). Адже, на педраді ми приймаємо рішення, які потім необхідно виконувати, контролювати виконання. І, бажано, щоб все це було не формально, а дієво й конструктивно.

Отже, перший крок – розумно спланувати. Уважно придивляємося до річних завдань, саме вони є темами для наших педрад. Спираючись на річне завдання, виходимо на тему педради. Наприклад (я дуже люблю, коли  приводять приклади), річне завдання звучить: «Продовжувати роботу щодо оптимізації потреби в руховій активності дошкільників засобами організації рухливих ігор», відповідно тема педради «Рухливіsilhouettes-children-playing-14053052 ігри як засіб підвищення рухової активності дошкільників». Я обов’язково прописую мету, це значно полегшує планування питань засідання, а потім – аналіз. Наприклад: «Формувати та закріпляти професійні знання та навички педагогів в процесі організації рухливих ігор. Проаналізувати ефективність організації рухливих ігор. Виявити недоліки, намітити шляхи виправлення». Виходячи з мети формулюю питання для обговорення:

«Організація та проведення рухливих ігор протягом дня в різних вікових групах» – вихователі різних вікових груп готують повідомлення з практики роботи. При чому, я ніколи не даю чіткого алгоритму таких повідомлень. І це спрацьовує, тому що один педагог викладає результати власних досліджень, інший – результати опитування батьків та спостереження за дітьми тощо. Останнім часом, коли ми стали щасливими власниками мультимедійної системи, такі повідомлення ілюструються графіками, діаграмами, фото. Це робить педраду цікавішою.

6663898_origНаступним питанням обов’язково ставлю результати тематичної перевірки з річного завдання. Саме перевірка відкриває, де найбільші негаразди: що у вихователів виходить краще, що гірше, де суттєві проблеми.

Робота над річним завданням проходить протягом кількох місяців – семінари, тренінги, відкриті перегляди, перевірки, моніторинг – всі ці форми роботи спрямовані на те, щоб краще вивчити проблему, охопити її з різних боків. І саме ці форми роботи дозоляють знайти ті проблеми, які можуть стати наступним річним завданням колективу. В нашому випадку, такою проблемою стали народні рухливі ігри. Питання про їх значення я також винесла на педраду у вигляді презентації. І ми з педагогами вирішили, що детально займемося саме народними іграми наступного року.

Іноді засідання педагогічної ради доповнюються методичними рекомендаціями, якщо це необхідно і продуктивно. Наприклад, на педраді, присвяченій медіа освіті, були надані рекомендації щодо медіа освітньої роботи з батьками. На педраді по рухливим іграм, вихователям була запропонована циклограма рухливих ігор для різних вікових груп.working-cobra.co_.uk_

Гарним доповненням педради є виступи вузьких спеціалістів, що глибше працюють над певною темою. Наприклад, практичний психолог працює за власною програмою на основі мультфільмів, тож її повідомлення про результативність такої роботи стало в нагоді під час проведення педради, присвяченої медіаосвіті. 4-5 питань для засідання є найбільш оптимальною кількістю. Менше – навіщо тоді збиралися!? Більше – увага зменшується, інтерес – зникає, відчуття самовдоволення – не з’являється. Такі результати не потрібні!

Вмістити в одну статтю все про педраду можливо, але не має сенсу. Читати до кінця величезну статтю, тим більше, що вона аматорська, не наукова, мало хто захоче. Тож на сьогодні завершую. Про те, як я формулюю рішення та оформлюю документацію напишу згодом. Якщо комусь стане в нагоді матеріал такого плану пишіть в коментарях, поділюся тим, що маю.